Różne

Dlaczego kupujemy to, co kupujemy

U podstaw zachowań konsumenckich leży chęć czerpania przyjemności lub unikania bólu. Od zarania dziejów jest to jeden z naszych głównych czynników motywujących jako istoty ludzkie. Twój produkt lub usługa musi być w stanie rozwiązać problem związany z konsumentem i poprawić jego życie. Jeśli użytkownicy nie otrzymają wartości, nie będą chcieli kupować Twojego produktu. Czy Twój produkt oszczędza czas lub pieniądze konsumentów? Co sprawia, że ​​Twój biznes jest lepszy od konkurencji? Sprawdź: Marketing usług medycznych

Po zrozumieniu bólu konsumentów musisz umieć postawić się na ich miejscu i opowiedzieć swoje historie. Te narracje użytkowników pomagają konsumentom zrozumieć twój produkt i jego znaczenie dla nich. Lody to przyjemność i ulga od stresów świata. Facebook rozwiązuje problem komunikacyjny, pomagając nam pozostać w kontakcie z naszą siecią społecznościową pomimo przejściowego stylu życia. Dowiedz się, w jaki sposób Twoja firma może zapewnić przyjemność i uniknąć bólu, a będziesz mieć lojalnych i oczarowanych klientów.

Konsumenci muszą mieć motywację, chęć i zdolność do zakupu produktu lub usługi. O ile unikanie bólu i czerpanie przyjemności zapewnia motywację wewnętrzną, inne motywatory również odgrywają swoją rolę. Dodatkowo nadzieja i strach podświadomie rządzą naszym zachowaniem i potrzebą akceptacji społecznej. Wszyscy dążymy do lepszego i osiągania więcej, niezależnie od tego, czy jest to zysk finansowy, duchowe oświecenie czy szczęście. Wykorzystanie tego przez Obamę podczas jego udanej kampanii prezydenckiej oferującej wyborcom „nadzieję” stanowi świetny przykład.

Agencje marketingowe i reklamowe poświęcają wiele czasu, próbując przekształcić coś miłego w coś dobrego. Jako ludzie jesteśmy naturalnie stadem zwierząt. W czasach starożytnych musieliśmy współpracować, aby odeprzeć drapieżniki i przetrwać. W konsekwencji potrzeba akceptacji społecznej i przynależności do grupy jest zakorzeniona w naszej psychice. Reklamodawcy używają tego, abyśmy czuli się jak odmieńcy, jeśli nie kupimy określonego produktu.

Komentarze z Facebooka
Tagi